Philm Filmproduksjon - et lite filmbyrå i en tett jungel - Philm filmproduksjon
Filmproduksjon og innholdsmarkedsføring
filmproduksjon, content-marketing, innholdsmarkedsføring, innhold
16352
post-template-default,single,single-post,postid-16352,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode-theme-ver-10.1.2,wpb-js-composer js-comp-ver-5.1,vc_responsive

Philm Filmproduksjon – et lite filmbyrå i en tett jungel

Jeg drømmer ikke om å få 500 000 kr i støtte til en fiksjons-film. Jeg drømmer ikke om et stort sett med catering-vogn, stort crew og en rekke A-skuespillere. Jeg trives best med å fange autentiske historier om mennesker som drives av genuin lidenskap.

 

Jeg kunne fortalt deg at «ett bilde sier mer enn tusen ord» og fulgt opp med et retorisk spørsmål som «hvor mye tror du 25 bilder i sekundet sier?». Jeg kunne brukt alle tips og triks fra tekstforfattelsespensumet for å skrive en salgsutløsende tekst. Eller en tekst om hvor sinnsykt lidenskapelige vi er for filmproduksjon og at vi gang på gang har jobbet 15 timersdager over intensive perioder med opptak i krigsområder, ruvende Himalaya-fjell eller over en stående buffé hos The Bølgen & Moi.

Det handler ikke om hva vi har gjort. Det handler om hva vi skal gjøre.

 

Jeg kunne skrevet en tekst om at to film-hoder vet hva SEO, OTT, content-marketing, markedsstrategi, positioning, segmentering og alskens «faguttrykk» innen markedsføring er. Jeg kunne fortsatt et nesten smakløst selvskryt om ledererfaring fra Forsvaret, utenlandstjeneste i Afghanistan og prosjektledelsen jeg gjorde for å fornye en administrativ avdeling – som førte til en betydelig besparelse på 1.2 millioner kroner hvert år.

Men det handler ikke om hva vi har gjort, hva vi har erfart og hva vi kan.

Det handler om hva vi skal gjøre, hva vi skal erfare og hva vi skal lære oss. Alltid. Slik sørger vi for å være fremoverlente, se større på de små tingene og sammen med våre venner utvikle hverandre. Denne prosessen ser vi helst skje gjennom litt lengre prosjekter, med dedikerte og aktive kunder – så nær historien som mulig.

Så i jungelen med produksjonsselskaper som sier og ønsker det samme som oss for deg som kunde, hva skiller oss ut? Det vi med sikkerhet kan si, er at det kun finnes ett eksemplar av meg og ett eksemplar av Tom Reidar. Sammen utgjør vi nesten et gammelt ektepar som har arbeidet tett på flere filmprosjekter for flere kunder. Som direktøren for The Bølgen & Moi Hotel Utsikten så fint skrev i sin anmeldelse om oss:

«Et firma som overgår all forventning, og fantastiske folk å jobbe med, samt de har en absurd humor og tankegang som får en til å tenke nytt. 
ANBEFALES.»

Denne anmeldelsen ble skrevet noen uker etter at han fikk en carolina reaper (verdens sterkeste chilli) servert som «dette er en ny paprika, prøv» fra oss.

 

 

For at du skal få et best mulig samarbeid og resultat med et produksjonsselskap, bør du sørge for at

  • Dere deler en felles visjon for hva filmen skal gjøre.
  • Produksjonsselskapet enten er stort nok til å betjene en rekke filmkonsepter, eller er lite men veldig spisset.
  • Produksjonsselskapet eller nøkkelpersonellet har en bred forståelse for markedsføring, design og strategi – slik at konseptet som pitches inn til deg passer fint inn i din etablerte strategi.

 

Philm Filmproduksjon er et lite produksjonsselskap med base på Sørlandet. Etablert i Kvinesdal. Visjon om å bli en ledende aktør innen filmproduksjon for lidenskapelige bedrifter og organisasjoner som ønsker ekte historier, fortalt på en visuelt sterk måte.

 

 

No Comments

Post A Comment